klädavdelningar

olika kläder för tjejer och killar är väl en självklarhet, tänker många utan att reflektera speciellt mycket över det. Borde det verkligen vara så?
Gissa vad jag tycker.
Jag minns att jag, när jag var mindre upprördes mycket av detta, men på senare tid accepterat det. Det är såklart att man kan ha olika avdelningar för tjej- och killkläder, men att bli retad för att man har killkläder eller direkt tagen som tjej bara för att man har långt hår? Åtminstone vet jag att det är så här i de lägre åldrarna.
Jag tycker i vilket fall att man bedöms som tjej bara för att man har långt hår när man är elva år.

Kommentarer
Postat av: George

jag vet inte vad jag ska säga om det... jag har aldrig blivit retad om jag har haft killkläder, eller tagit en kille med långt hår för tjej, men det är ju jag...

2009-08-29 @ 19:05:34
Postat av: linda

Men jag har fan aldrig lagt märke till att en tjej har blivit retad för att hon har killkläder, och jag har en hel del tjejkompisar som har killkläder.

2009-08-30 @ 14:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0