homosexualitet?

av någon anledning var jag inne på hemsidan felsms.com igår. Där skriver folk om pinsamma sms som de råkat skicka till fel person.
Det var många som råkade skicka sms med saker gällande sex och de flesta föräldrar skrattade åt saken, men när någon kom ut ur garderoben (skulle skickas till en kompis förmodligen) så blev personens föräldrar arga och sa att personen i fråga inte var accepterad i familjen längre!

Detta är sjukt. Och vanligt.
Många föräldrar accepterar inte sina barns sexuella läggning och det tycker jag är galet! Jag menar, älskar man sitt barn älskar man väl hela barnet, inklusive dess sexuella läggning?

Fundera över det här. Hur skulle du reagera om ditt barn/syskon/kusin/nära vän kom ut ur garderoben? skulle du bli förvånad? skulle du bli äcklad? skulle du bli arg?

att bli förvånad skulle jag inte tycka var något fel, dock tycker jag att det är helt fel att bli äcklad eller att bli arg, då bidrar man bara till ett homofobiskt samhälle!

vi vill väl inte flytta bak samhället i tiden?

vi vill utveckla det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Säkert skulle jag blir förvånad men jag skulle acceptera det och älska dem för den dom är. De är ju mina barn oavsett sexuell läggning. Personen blir ju ingen annan.

2010-03-07 @ 19:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0