Skärpning nu!

Jag läste just en artikel i morgontidningen där Göran Hägglund hade blivit bjuden på lunch av en man som var orolig för sin sons framtid i den förort de bodde, då det inte gick ett enda svensktalande barn på sonens dagis. Han var också orolig för att fattigdomen skulle skapa sociala problem för sonen i framtiden. Mannen pratade också om att han hade blivit sämre på svenska sedan han flyttade till förorten, då han tyckte att den var isolerad från det svenska samhället. Göran Hägglunds svar på varför politikerna inte gör något åt saken är att frågorna är så omgående att det är svårt att göra något åt saken!

Skitsnack om du frågar mig. Jag menar, om ett barn är dålig i alla skolämnen, ska man då bara låta barnet vara? Skulle du göra så mot ditt barn/ småsyskon eller liknande? Jag kan inte förstå hur de tänker! Problemet är akut och kräver en akut lösning!

Det finns folk som klagar på att invandrare kommer och förstör det svenska språket, då undrar jag, ska man köra ut invandrarna eller ska man köra ut politiken som gör det svårt för invandrare att komma in i det svenska samhället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0