skicka vidare!

Jag såg just en film som inspirerade mig mycket. Filmen heter ”pass it forward” (skicka vidare) och handlar om en pojke som kommer på en fantastisk idé. Hans idé är att man ska göra tre riktigt stora goda gärningar. Man ska berätta för de som gör gärningarna att de också ska göra tre var, och på så sätt blir det en god kedja (dock vill jag inte rekomendera den för dig som har lätt till tårar).

 

Det är bevisat att man faktiskt blir gladare av att hjälpa människor, så varför inte?

Jo, många människor är rädda. De är rädda för vad folk ska tycka. Jag tror också att människor som inte skickar vidare helt enkelt inte orkar anstränga sig om de inte gäller dem själva. Till dem har jag att säga att gärningen alltid kommer tillbaka till dem på något sätt. För det första det här med att man blir gladare, för det andra att folk kommer att uppfatta dig som en trevligare människa och för det tredje, om alla följer kedjan kommer den någon gång komma tillbaka till dig.

 

Jag är intresserad av att se om det här funkar, så vad sägs, ska vi göra ett försök?


Kommentarer
Postat av: Isabella

Åh den filmen har jag sett den äger!:D

2009-12-22 @ 20:21:15
URL: http://isawla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0