ännu ett inlägg om jämställdhet (men än är de inte slut)

Jag har under en veckas tid nu gått i killkläder och klätt ut mig till en kille. Jag har också betett mig så som jag tycker att jämnåriga killar beter sig. När folk har frågat hur det känns och hur det är så säger jag alltid ”det äger!” hittills har jag bara sett fördelar. Åtminstone i att vara utklädd som kille. Det tar en halvtimme mindre tid på morgonen att fixa iordning sig och man har mycket roligere i skolan, på rasterna och så. Killkläder är också rymligare och bekvämare. Jag tänker fortsätta ”experimentet” en vecka till.

 

Vill ni ha en daglig uppdatering om hur det går för mig, och vilka skillnader jag märker från och med nu?


Kommentarer
Postat av: Leyla

Gud vilken smart ide! Hur kom du på det och hur reagerade folk i din närhet på det? gillade din blogg, väldigt kloka inlägg!

2009-12-01 @ 11:01:17
URL: http://leylahjeren.devote.se
Postat av: Anonym

sug dase

2009-12-05 @ 01:05:13
Postat av: Astrid

Det e fett kul att klä ut sig till kille. Alla borde öra det nån gång ibland.

det tog mig typ dubbelt så lång tid att klä ut mig till kille än va det gör när jag är mitt "normala" jag.

2010-03-04 @ 14:00:55
Postat av: Anonym

Det e fett kul att klä ut sig till kille. Alla borde öra det nån gång ibland.

det tog mig typ dubbelt så lång tid att klä ut mig till kille än va det gör när jag är mitt "normala" jag.

2010-03-04 @ 14:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0