ekologiskt

köp eko, Ekologiskt för kropp och själ, tänk på miljön när du handlar, lyder budskapen. Vad då ekologiskt vad betyder det? Vad fan (ursäkta språket, men jag beskriver min känslor bättre om jag skriver i talspråk) betyder det då? Det är jättesvårt att veta ju!

Och är det verkligen värt att betala 20 kronor mer per kilo för de ekologiska gurkorna?

Frågar man mig som inte har en privatekonomi som ska inkludera mat, hyra och kostnaden för dagstidningen på morgonen är svaret enkelt. Ja det är värt det. Tänk efter, om alla träd huggs ned och alla djurarter dör ut, vad ska ni som sparar med era pengar till då?

Då kanske du tänker att det aldrig kommer drabba dig, men då har jag en fråga till dig: skulle du vilja låta dina barn, barnbarn, barnbarnsbarn och deras kommande generationer leva i en värld där man inte kan se himlen på grund av de tjocka molnen? eller kanske att man inte kan bo här uppe i norden för att golfströmmen har slutat röra sig? Så jag vädjar, köp ekologiskt och närproducerat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0