miljövänligt?

Jag kollade just posten. Ett färgglatt kuvert från wwf som sticker ut ur mängden vita kuvert med små fönster blev jag lite intresserad av.

Bli pandasäljare nu lyder rubriken och på utsidan är ett foto av en orangutang, hela kuvertet är tryckt i färg.

Inuti ligger:

2 stycken glansiga A4 papper

1 A2 papper, glansigt

1 broschyr 18 sidor, A4

1 broschyr 6 sidor, A4

 

Är det verkligen rätt att världsnaturfonden skickar detta paket med broschyrer och annat till folk som inte bett om det, där kuvertet förmodligen hamnar direkt i sopnedkastet?

Jag tror att det skulle vara mer miljövänligt att inte skicka ut reklamen än det som ”pandasäljarna” kommer att göra.

 

Men, som vanligt, det är pengar i farten.


Kommentarer
Postat av: Louise

Har tänkt mycket på detta, och jag håller med dej!

ska inte dom vara miljövänliga, jag menar tillexempel alla dom pengar de har lagt på detta skulle som kunna lägga på just miljön, annars kan dom skaffa ett annat namn xD

2009-09-04 @ 21:08:43
Postat av: norea

håller med!



Om man heter ett namn får man väl hålla "kraven" för att dt faktiskt ska gå att heta så! man kan ju inte kalla sig miljövänliga om man gör så!

2009-09-07 @ 19:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0