vem är världen anpassad för?

Har du tänkt på att världen egentligen är anpassad för högerhänta, smala, morgonpigga människor?

 

Man kan trösta sig med att det var värre förr. Min farfar är genetiskt vänsterhänt, men kan använda båda händerna. Varför? För att skolan på den tiden inte tillät eleverna att vara vänsterhänta, det var någonting onormalt.

 

Nuförtiden kan man lägga märke till det på flera sätt. Till exempel så börjar skolan runt halv nio, vilket betyder att man måste gå upp vid sju. Anpassat efter morgonpigga.

 

Jag vet inte hur ni känner, men jag är en konstnärssjäl och behöver utrymme för att vara spontan och kreativ. Något sådant finns det inte plats för i vår strukturerade, planerade vardagsvärld.

Det kan hända att jag får inspiration och bara måste sitta uppe halva natten och rita.

Det kan vara så att jag blir jättesugen på att ta en promenad, men om jag inte får göra det så blir jag inte sugen längre.

Utan möjligheten att följa mina impulser blir jag bara ett grått skal som följer strömmen och gör som folk har planerat åt mig.

 

Vad tycker du? Är du en ordningssam människa som har sina dagliga rutiner? Om du är det, är det du som har valt det eller är det någon annan som vill att du ska ha dem?


Kommentarer
Postat av: Madde

BRa blogg :D

vi måste ses och ta en promenad ;)

puss puss <333

2010-01-20 @ 21:24:55
URL: http://madeleinefr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0