Skärpning tjejer!

Jag satt inne på facebook, och då upptäckte jag den här gruppen:

http://www.facebook.com/group.php?gid=351227697868&ref=nf

Gruppen heter "jag är fet, du är ful. Jag kan banta, vad kan du?".
Vad tycker jag om den?
Jo, jag vill anmäla gruppen av flera skäl.
  1. Det finns inga fula människor, alla är vackra på sitt sätt. "Skönheten står i betraktarens ögon"
  2. Den uppmanar folk till att banta, och vad jag såg var det flest minderåriga som var med i gruppen, och att banta innan man är 18 år kan vara direkt skadligt.
  3. Gruppen sprider en negativ bild hos båda personerna i gruppnamnet. Person 1 blir omnämnd som ful och person 2 blir omnämnd som fet*.

Så jag ber er, kära läsare, gå inte med i den här gruppen! Om du är med, snälla, gå ur omgående!

*Fett är absolut ingenting negativt, jag tycker att det är bättre när man faktiskt kan se att det står en människa där, inte bara ett smalt streck (inget illa menat till alla naturligt smala), dock så anses det i många kulturer vara mindre fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0