"draw Muhammed contest"

Den tjugonde april 2010 gick en tävling av stapeln, tävlingen gick ut på att rita av Islams profet Muhammed.


Tävlingen var inte till för att retas med muslimer på något sätt, poängen var att visa att ingen profet, gud eller liknande skulle vilja att sina anhängare dödade medmänniskor på grund av teckningar.


Jag säger absolut inte att muslimer vill döda någon, jag tror egentligen inte att man någonsin skulle vilja skrämma folk till en religion, jag menar, den som är skrämd till sin religion, hur är den troende?

Ska man inte hitta tron inom sig själv?

Dock är jag lite kluven i mina åsikter om den här tävlingen. Å ena sidan är det ett sätt att försöka protestera mot hur omvärlden reagerar, å andra sidan kan många människor känna sig stötta.

Så nu frågar jag dig, vad tycker du om den här tävlingen? Är det rätt eller fel?

Kommentarer
Postat av: George

Jag tycker att tävlingen hade ett bra argument i grunden, men jag tror inte det är ett bra sätt att få de personer som ville döda den "första" snubben som ritade av Muhammed att inte vilja döda dem som ritar av deras profet. Frågan är om det inte gör dem lite mer upprörda.

2010-05-26 @ 21:28:59
Postat av: AliceOpal

Du har en bra poäng där George, det är ungefär så jag tycker också, jag menar, man vill väl inte göra alla inom religionen upprörda när det bara är några få som faktiskt dödar.

2010-06-10 @ 08:42:23
URL: http://aliceopal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0