tjockisar äga ej tillträde

"Beach 2010" "Fixa strandkroppen" Löpsedlarna lyser i flourescerande gult och, som vanligt, lyser även med sin frånvaro av nyheter som, enligt mig, borde prioriteras. Dock är inte det vad jag tänkt prata om idag.

Vad jag undrar är vad en strandkropp är för något. Är det någon som vet?

Dessa artiklar handlar så gott som alltid om bantning. Betyder detta att människor med ett tjockare lager underhudsfett inte får befinna sig på stränderna?

Varför inte bara skriva en skylt "människor med BMI över 20* är ej tillåtna på dennna badplats"?

"Anorexia och psykisk ohälsa är ett stort problem bland unga kvinnor" kan man läsa i samma tidning.
Men vem i världen kan inte räkna ut att de bilder av benrangel till modeller och artiklar om bantning inte påverkar?

Är det någon mer än jag som lägger märke till sådant här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0