Mona Sahlin köper glass!

Jag läste igårkväll om hur Mona Sahlin avgått, och hoppades på att få lite information och kanske spekulationer på vad detta kan betyda för partiet och de rödgrönas framtid.

Vad hittar jag istället?

En artikel om hur hon gått till ica och köpt glass och choklad till sin familj. Det var till och med en kort intervju med henne om vad hon köpt.

Vad jag inte förstår är hur detta kan vara viktigare än politiken!

När situationer som denna uppstår, vill jag bara facepalma* åt mänskligheten.



* Facepalm är ett ord som har sitt ursprung i engelskans face [fās] (Ansikte) och palm [pä(l)m] (Handflata).
Ordet används i vardaglig ungdomsstockholmska som ett verb, och beskriver handlingen att lägga handflatan mot ansiktet i en gest för att uttrycka frustration, misstro eller dylikt. Är ofta efterföljt av, och har samma innebörd som en suck.
Användning av gest: Om någon säger någonting så dumt, att det inte ens är någon mening att påpeka hur dumt det är.

Kommentarer
Postat av: jäni

åh jag älskar din beskriving av facepalm, så epic :D <3



men ja, men tidingarna prioriterar helt fel, de står mer om ex vad gossip girl stärnorna använder för nagelack än alla mäniskor som dagligen svälter ihjäl eller alla djur som plågas i onödan. jag blir så irriterad på vad samhället tycker är "viktigt" att bry sig om..

2010-11-16 @ 23:41:35
URL: http://lyzmelkpower.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0