Haters’ gotta hate (or not)

Som den internetanvändare du är, finns det en stor chans att du äger ett konto på Facebook. Kanske har du också lagt märke till ett stort antal grupper med namn som detta ”alla vi som hatar...” vad det nu är som alla i gruppen ”hatar”.

Vad jag reagerar på gällande dessa grupper är att de använder en term så stark som ”hatar”.
I min värld är hat ett väldigt starkt ord.
Alldeles för starkt för att använda för till exempel en pop-artist eller en reklamfilm.

Det har också spridits många ”kedjestatusar”, som till exempel: ”90 % av alla tonåringar skulle gråta om Johan Palm hoppade från ett höghus, kopiera denna status om du är en av de 10 % som skulle kolla på med popcorn i handen”

Vad jag inte förstår är hur man kan säga så om en person som man aldrig ens träffat.

Tänk dig att du ser en främling på ett hustak, på väg att ta sitt eget liv.
Skulle du verkligen uppmana personen att göra det?

Jag förstår att man ogillar att lyssna på musiken, men det behöver väl inte betyda att man hatar personen i fråga? Särskilt om man aldrig träffat honom eller henne?

Kommentarer
Postat av: Norea

håller starkt med.. ingen vettig människa skulle säga så om man såg det. Om det skulle hända skulle jag om jag va med i en sån grupp få så otroligt dåligt samvete... Konstigt att man säger så mycket som man om det hände skulle ändra upfattning om snabbare än blixten..

2010-10-08 @ 20:19:49
Postat av: george

håller fullständigt med både dig och Norea! Måste samtidigt säga: varför måste man alltid vara emot? Kan man inte bara hålla sig till det man tycker om, då slipper man få dåligt samvete om man gör nån illa.

2010-10-08 @ 23:41:13
Postat av: jäni

jag håller mde, det är bara onödigt och väldigt konstig att hata någon man aldrig träffat eller pratat med.. och om man nödvändigtvis hatar någon så varför måste man skapa grupper eller göra andra saker för att uttrycka sitt hat, för vem blir glad av det?



<3

2010-10-12 @ 17:38:02
URL: http://lyzmelkpower.blogspot.com/
Postat av: AliceOpal

@Norea: Det är så sant, gillar också citatet om att ändra uppfattning snabbare än blixten



@George: Ja! Om alla slutade med allt detta hat så skulle världen vara en lyckligare plats!



@Jäni: Exakt! Ingen blir lycklig av andras olycka!

2010-10-19 @ 17:48:57
URL: http://aliceopal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0