så rörigt att rubrikvalet blir svårt

Mycket har hänt i mitt liv sedan jag skrev det senaste inlägget. Till exempel är det här det allra sista inlägger jag skriver från min lägenhet på Kungstensgatan i centrala Stockholm, i fortsättningen kommer den att skrivas från en plats där jag ska bo de kommande tre månaderna, och som ni förstår, har jag packat och fixat under en lång period.

Jag ska börja studera i en skola som inriktar sig på globala kunskaper och därmed reser runt. Vart vi bor i de olika länderna är inte tillåtet för mig att skriva, men jag kan berätta att vi ska, under detta läsår, studera i Sverige, Australien och Kina.

En närstående till mig fick också en livshotande lunginflammation vilket rörde till det i grytan (det vill säga den gråa klumpen på ca. 1,5 kg som man i vardagligt tal kallar hjärnan) ännu lite till. Som tur är, blev allting bättre efter första natten på sjukhuset. Jag antar att det är så livet är när man är 89 år.

Detta fick mig också att fundera lite extra på de existensiella frågorna som vanligtvis bara kommer fram ur bakhuvudet sådär precis när man ska somna.

Jag har en stark känsla av att de kommande dagarna kommer bli ganska hektiska så tyvärr måste jag låta dig vänta ännu några dagar, men jag kan avslöja att jag har två halvfärdiga inlägg i utkastet som bara väntar på att bli publicerade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0